Konduktív pedagógia
A konduktív nevelés egy komplex, tartalmilag és módszertani összehangolt pedagógiai folyamat. Elsősorban a központi idegrendszer károsodása következtében sérült gyermekek és felnőttek rehabilitációjára dolgozta ki Pető András orvos. A konduktív pedagógia 2006-ban elnyerte az első szellemi hungarikum címet.
A Pető módszer egy tanulásvezérelt, sokoldalú személyiségfejlesztés. Alapelve, hogy nem csak mozgást, vagy funkciót kell javítani, hanem az egész személyiséget kell fejleszteni, önmegvalósításra alkalmassá tenni. A mozgás tanítása mellett az értelmi képességek, a beszéd és az önellátás fejlesztése is zajlik. Vallja, hogy az agy tartalékokkal rendelkezik, plaszticitása által a károsodások ellenére képes új szinapszisok létrehozására, megerősítésére. Ehhez a legmegfelelőbb módszer a tanulási-tanítási folyamat. Lényege, hogy az automatikusan meg nem indult folyamatokat megtanítjuk, a gyakorlás során az agyban az új összeköttetések megszilárdulnak, és így képessé válnak a gyerekeknek a megtanult készségek alkalmazására.
Célja az aktivitás kialakítása, célképzéssel aktív mozgásra ösztönzés, egyéni segítségadással és egyéni megoldási módokkal sikerélményhez juttatás. Nagy hangsúlyt fektet a tudatosításra és az önellenőrzésre.
Kinek ajánljuk?
* oxigénhiánnyal, agyvérzéssel született gyermekeknek,
* koraszülött gyermeknek,
* ortopédiai problémával, tartási rendellenességgel (ferde nyak, dongaláb, aszimmetria, csípő probléma…) született csecsemőknek.
Fejlesztőházunkban egyéni és kiscsoportos keretek között tanítjuk a megkésett mozgású, illetve/és CP-s gyermekeket és szüleiket.